PHOTO SHOP
Abode Photo Shop [ 6.0, 7.0 ,8.0 ,9.0 CS2 ] ile ilgili herşey bu seri'de...
Öncelikle Abode kullanıcıları için yaptığımız bu dökümanımızı umarım beğenirsiniz.Abode Photo Shop'ta merak ettiğiniz herşey buraya gelecektir...Özellikle böyle bir döküman yapmamızın sepebleri Abode'nin fotoğrafçılık sektöründe kullanıldığı için ve bazı Türk Yazılım şirketlerinin Ptoho Shop'ta tasarım yapmayı bilen eleman aradıklarınıda haber aldık.Ve bu dökümanımızı yapma ihtiyacını duyduk.
Photsohop araçları hakkında bilgiler
--------------------------------------------------------------------------------
Inner Shadow:
Layer menüsü effects seçeneği altındadır. Drop Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasındaki farkı anlayın.
Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir aydınlanma kazandırmak için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu nedenle tekrar açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu işaretlemeyi unutmayın.
Inner Glow:
Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını sağlar.Çalışma mantığı ve ayarları önceki efektlerimiz ile yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru , “Edge” ise kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.
Bevel and Emboss:
Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak cismimizin kabarık ve kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin görünmesi gibi çeşitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi sağlamaktadır.”up” seçeneği ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta alır.
Color Fill:
Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi sağlar.Sistem şöyle çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alır.Verdiğiniz şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana indirmiş şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.
Seçim İşlemi Ve Biçimlendirmeler
Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi anlatalım.Bir cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı değiştirme;eğme;bükme; şeklini değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme gibi işlemler...
Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt başlıklarını sıralayalım.
Transform/Scale:
Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın en, boy ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut değişiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise her iki doğrultuda cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar
Transform/Rotate:
Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.
Transform/Skew:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın biçimini değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render” edilmemiş “textlere” uygulanamamaktadır.
Transform/Perspective:
Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın kullanılmasındansa “Distort” aracının kullanılması daha doğal görüntüler elde etmenizi sağlar.
Transform/Rotate 180:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.
Transform/Rotate 90CW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)
Transform/Rotate 90CCW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine değiştirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)
Transform/Flip Vertical:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın x eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.
Transform/Flip Horizontal:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın y eksenine göre simetriğini almamızı sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.
Free Transform:
Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız kazandırmak için üretilmiş bir komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric” seçeneğini ile değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi sağlar.Örneğin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiğini düşünelim.İşte o zaman önce “Numeric” seçeneğini seçerek sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler yapabilirsiniz.
Renkler ve Photo Shop
Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.
Levels:
"Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.
Curves:
Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.
Color Balance:
Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.
Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...
Hue/Saturation:
Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise aydınlığı temsil eder
Desature:
Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.
Replace Color:
Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar
Selective Color:
Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.
Channel Mixer:
Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı, mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaı yapmamızı sağlar.
Abode Photo Shop [ 6.0, 7.0 ,8.0 ,9.0 CS2 ] ile ilgili herşey bu seri'de...
Öncelikle bu bölümüzde ise photo shopta logo resim ve arkaplan Tasarımını yapmayı öğreneceyiz.Umarım bu bölümde öğreneceklerinizle dahi iyi logo ve resimler yaratabilirsiniz...Bilgiler gayet açık ve resimli anlatım ile dahada kolaylaştırılmıştır.
Aşama Aşama yazı yazma yı öğreniyoruz...
1- resim açılır
2- yazı fontu ve büyüklüğünü ayarlıyoruz
3) Layer a tıkladıktan sonra >Layer Style>Bevel and Emboss u seçiyoruz
4)Layer ın fill deyerini %0 yapıyoruz Opacitiy değeri &100 olarak kalsın
5- Bitti ve hazır
FDM
Birçok çalışmada sıkça rastladığınız parlayan yazıları yazmak için bu ders notundan yararlanabilirsiniz.
Öncelikle RGB bir dosya açın ve Text tool ile istediğiniz yazıyı yazın
Layer > Type > Render Layer ile bu layer ı Render edin.
[IMG]
http://www.tamindir-depo.com/~systemprg16/par15qd%5B1%5D.jpg[IMG]Layer ı çoğaltın yeni layer aktif iken
Edit > Fill ( White , Multiply )
Daha sonra biraz blur,
Filters > Blur > Gaussian Blur ( 1 - 2 Arası bir değer olabilir. )
Filter >Distort > Polar Coordinates.( Polar to Rectangular )
Şimdi sırasıyla;
Image->Rotate Canvas->90 CW
Filter->Stylize->Wind
Filter->Stylize->Wind
Image->Adjust->Auto Levels..
Şimdide
Image->Adjust->Invert.
Filter >Stylize > Wind.
Filter >Stylize > Wind
Image > Rotate Canvas > 90 CCW
Filter->Distort->Polar Coordinates ama bu sefer yapılan işlemi geri almak için Rectangular to polar seçeneğini işaretleyin. Layer mode u da Hard Light a ayarlayın. Yazımız böylece yeniden ortaya çıkacaktır.
Son olarak renkleri istediğiniz şekilde değiştirin. Bunun için Hue and Saturation kullanabilirsiniz. ( CTRL+U ) Bu değişikliği yaparken colorize kutucuğunu işaretlemeyi unutmayın.
3D Yazı
1) Yazımızı yazıyoruz 150pt yada daha büyük fark etmez
Yazıyı yazdıktan sonra layer ın üzerine gelip rasterize ediyoruz.ve Ctrl+T yada transform yapıyoruz.transform işlemini perspective olarak yapıyoruz.Ctrl ye basılı tutum kenarlarını çekerek yapabiliriz.
2) Filter lardan style ve emboss Angle değerini yani açısını 145/ Yüksekliği yani Height 3 Amount ı nı 151 ayarlayın.
3) layer style de gradiant seçip artık istediğiniz rengi ayarlıyabilirsiniz..
Jel Yazı
1) Yazımızı yazıp herzaman olduğu gibi layer style e girip Color Overlay i seçiyoruz Burdan. rengi #9BFF26 olarak ayarlıyoruz.
2) tekrar style özelliklerinden bu sefer bevel and Emboss u seçiyoruz.Rsimdeki değerleri ayarladıktan sonra
3) ınner glow değerindeki rengi #00474 olarak ayarlıyoruz..
Gördüğünüz gibi biraz benzemeye başladı
4) Son olarak içine biraz gölge vericez.Resimde ki değerler
5)Ve jel yazımız bitti.
Gümüş Yazı
İstediğiniz boyutlarda yeni bir dosya açın. #2D2D2D renginde bir yazı yazın.
Herhangi bir değişiklik yapmadan Bevel and Emboss [Inner Bevel] stilini uygulayın. Ctrl tuşuna basılı tutarak layer'ı seçili hale getirin ve Channels
penceresine gidin.
Save selection as channel ikonuna tıklayın. Sırasıyla 9,6,3,1 değerlerinde Gaussian Blur filtresini uygulayın. Filter>Blur>Gaussian Blur...
Lighting Effects filtresini uygulayın.
Filter>Render>Lighting Effects... [Gloss: 100 & Material: -100 & Exposure: 39 & Ambience: -21 & Texture Channel: Alpha1 & Height: 100]
Emboss filtresini uygulayın.
Filter>Stylize>Emboss...
[Angle: 45 & Height: 7 & Amount : 200]
Son olarak Invert yaparak renkleri ters çevirin. Image>Adjustments>Invert... Güzel bir gölge ile çalışmanızı tamamlayın.
Plastik Yazı
Yazı efektlerine hazır başlamış iken devam edelim istedim. Daha öncede bu uygulamaya benzer bir ders hazırlamıştık. Bu sefer biraz daha geliştirerek plastik görünümlü başka bir yazı efekti yapalım. İlk önce yandaki gibi yazınızı yazın. Renk olarak ise #DFF900 kullanın.
Layer Style penceresini açın, Satin uygulayın. Değerleri yanda verilmiştir.
Ardından, Inner Shadow uygulayın değerleri yandaki gibidir.
Bevel and Emboss uygulayın. Pek fazla bir değişiklik yapmiyoruz.
Son olarak ise Drop Shadow uygulayın renk değeri ve diğer değerler yandaki gibidir. Okey butonuna tıklayarak işlemi tamamlayın.
Son hali yukardaki gibidir. Ben renkleri kendime göre seçtim. Sizler renklerde değişiklikler yaparak istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz.
photoshop Araç Kutusu (ToolBox)
Şimdi Araç Kutusu üzerindeki ikonları sırası ile tanıyalım.
TOOL OPTİONS BAR" ( ARAÇ SEÇENEKLERİ ÇUBUĞU )...
--------------------------------------------------------------------------------
"Rectangular Marquee Tool" ( M ) Kare, dikdörtgen çizmek için seçili alan yaratır. Kare çizmek istersek, kare şeklini seçip, klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak imajımız üzerinde mause'muzu sürüklemeliyiz. Aksi halde dikdörtgen alan seçer.
"Elliptical Marquee Tool" ( M ) Daire çizmek istersek, daire şeklini seçip yine klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak imajımız üzerinde mause muzu sürüklemeliyiz. Aksi halde elips alan seçer.
"Single Row Marquee Tool" ( M ) Tek pixel olarak yatay;
"Single Column Marquee Tool" ( M ) Tek pixel dikey alan seçmeye yarar.
--------------------------------------------------------------------------------
"Move Tool" ( V ) Seçilen bir alanı veya Layer (Katman)'ı taşımanıza yarar. Otomatik seçim özelliği olduğu gibi imajın üzerinde iken sağ tuş yaparsanız hangi Layer de olduğunuzu da belirtir. Klavuzluk görevi vardır.
--------------------------------------------------------------------------------
"Lasso Tool" ( L ) Kement Aracı denir. İmajınız üzerinde serbestçe çizerek alan seçebilirsiniz.
"Polygonal Lasso Tool" ( L ) Resmin belli noktalarını tek tek seçmenizi yapabilirsiniz.
"Magnetic Lasso Tool" ( L ) Kontrast ve renge duyarlıdır.
--------------------------------------------------------------------------------
"Magic Wand Tool" İmaj üzerindeki benzer renkler'i seçim aracıdır. Benzer renkleri veya tonları seçebilirsiniz.
--------------------------------------------------------------------------------
"Crop Tool" ( C ) Kesme Aracı denir. İmajınızdaki fazlalıkları kesmenize, fazlalıkları temizlemenize ve imajınızı serbest olarak döndürmenize yarar.
--------------------------------------------------------------------------------